„Coil“: Gimimas (1/4 dalis)

„Coil“ tai šamanai, ištvirkėliai, genijai ir mentaliniai tvirkintojai viename. „Coil“ tai legendinė industrial grupė iš Didžiosios Britanijos, kuri žavėjo, kratė, hipnotizavo, būrė ir svaigino gerbėjus net du dešimtmečius visame pasaulyje. „Coil“ tai keturios raidės, kurios kai kuriems pasako daug daugiau negu visa abėcėlė ar iš jos sudaryti žodžiai ir knygos. „Coil“ tai chaosas, magija, seksas, mintis, tamsa, narkotikas. „Coil“ tai… Iš tikro, galima vardinti ir vardinti epitetus, lipdyti įvairiausias etiketes, galvoti aforizmus šiai grupei, duetui ar netgi reiškiniui, bet jų, ko gero, vis tiek neišeis pilnai apibūdinti.

Dauguma šiuos britus įvardina kaip tuos, nuo kurių pradėjo pažintį su industrial. Kai kurie „Coil“ žino net nežinodami kas tai yra industrial! Juos klauso tokie selebričiai kaip kad niekada fotografijose nesišypsantis Nickas Caveas ar skandalingasis Markas Almondas. Jie yra sukūrę kelis garso takelius kino filmams iš kurių vienas buvo atmestas, motyvuojant tuo, kad sukurta muzika skamba „per daug kraupiai“ (juokingiausia, jog tai buvo soundtrack‘as ne kokiam detektyvui ar trileriui, o… siaubo filmui!). Jų muzika ir filosofija daro įtaką stebėtinai plačiam atlikėjų ratui iš viso pasaulio; tai ir brutalaus death metalo atstovai „Napalm Death“, ir industriniai rokeriai „Nine Inch Nails“, ir netgi nenukarūnuoti IDM karaliai „Autechre“.

Kaip jau prieš tai buvo rašyta „Coil“ yra grupė. Tačiau iš principo tai visada buvo tik dviejų žmonių projektas (nors apibūdinimas „projektas“ čia ko gero skamba per daug pragmatiškai ir ne visai tinkamai). Viskas prasidėjo nuo to kai 1978-taisias likimas suvedė du savaip nuo proto nušokusius ir netradiciškai mąstančius bei mylinčius jaunuolius; Johnas Balance (pase įrašytas kaip Geff Rushton) ir Peteris Christophersonas (plačiau dar žinomas kaip Sleazy). Sleazy tuomet aktyviai dalyvavo, dabar krikštijamų industrial muzikos pionieriais „Throbbing Gristle„, bei iki šiol egzistuojančio post-industrial kolektyvo „Psychic TV“ veikloje. trobbing

J. Balance buvo didelis „Throbbing Gristle“ gerbėjas ir po kurio laiko pats įsitraukė tiek į TG, tiek į PTV veiklą. Apie 1983-iuosius Johnas savo idėjoms bei mintims realizuoti nutarė įkurti pasaulėjautą atitinkantį projektą, į kurį pasiūlė įsitraukti ir draugui Christophersonui. Taip gimė grupė „Zos Kia“, kuri vėliau buvo pervadinta į dabar visiems žinomą „COIL“. „Pavadinimas? Jis gimė natūraliai, žaibiškai, ko gero iš pasąmonės. Praėjus visam tam laikui, aš suvokiu, kad jis reiškia triukšmą. Ir yra tokie dalykai kaip spiralė, elektra bei kontracepcija. Spiralė yra nuolat besikartojati mikro/makro forma – pradedant DNR, baigiant kosmosu. Tai pirminis visa ko simbolis. Galų gale tai mažas, gražus žodelis,“ – pusiau juokais aiškino J. Balance. „“Coil“ visų pirma yra tai ką mes darom muzikaliai. „Coil“ be to yra ir kodas. Tai neegzistuojanti visata, raktas neatrakinamai spynai, mįslė, spiralė. Tiesa ir įžvalgumas. Spąstai ir dezorientacija. Vaikiškumas, neapdairumas, nepaklusnumas.“ – antrina jam P. Christophersonas.

1984-tais metais dienos šviesą išvysta pirmasis jų darbas „How to destroy Angels“, kurio viršelyje teigiama, jog albumo muzika yra skirta „vyriškos seksualinės energijos kaupimui“ (vėliau šią seksualumo idėją savaip proteguos įvairūs „tos pačios balos“ muzikantai, kaip, kad šių dienų „Spiritual Front“ ar „Ordo Rosarius Equilibrio„). Įraše buvo panaudoti archaiški geležiniai „instrumentai“, tokie kaip kardas ir gongas. Ritmai buvo suderinti matematiniu tikslumu, atsižvelgiant į įvairius astrologinius ir mistinius reiškinius tam, kad maksimaliai paveikti tam tikrus žmogaus psichinius organizmo centrus. coil jang „Mes patys pasidarėme ir magiškai pakrovėme instrumentus. Čia buvo penki dideli geležiniai ir penki maži plieniniai gongai, kruvinais simboliais išraižyti burlroariai (Australijos aborigenų iniciacijos apeigose naudojamas instrumentas). Pats kūrinys trunka irgi 17 minučių – vienas iš Marso skaičių. Reikia, kad viskas būtų tarpusavyje susiję, net nebūtinai pagal kieno nors užrašytas taisykles, svarbiausia, kad viskas susiderintų tiek pačioje grupėje, tiek atskirame individe. Tikėjimas, kurį jūs įdedate, tarsi įjungia psichinį procesą, leidžiantį netgi nemokšiškai suplanuotam ritualui ar veiksmui peržengti kasdieniškumo barjerą ir tapti kažkuo kitu – galbūt net magišku dalyku.“ – pasakojo apie „HTDA“ kūrybinį procesą J. Balance.

Nesėdėdami rankų sudėję, tais pačiais metais vyrai išleidžia antrą, klasika tapusį albumą „Scatology“. Šis terminas turi net dvi fetišistines reikšmes: tai nevaldomas potraukis… žmogaus išmatoms (konkrečiau kalbant tiesiog „šūdui“), ar kaip kiti, konservatyvesni teoretikai išsireiškia – gyvuliams. „Coil“ disko idėjoje panaudoja abi reikšmes. Techniškai albumas buvo kuriamas pasitelkiant alchemijos metodą (šiuo atveju „garso alchemiją“), kuomet „žemesnė“ materija paverčiama „aukštesniąja“ (pavyzdys iš senovės mitų: paprastas metalas paverčiamas auksu). „Tokie kaip tualeto ar tuštinimosi garsai, buvo tiesiog neapdorortas, tiesmukas triukšmas, kurio turėjome sukaupę į valias. Ir paprastai kalbant mes gaminome „gerus“ dalykus iš tų, kurie žmonių sąmonėje pozicionuojami kaip „blogi“, ty, pūvenos dvėseliena ir pan…“ – pasakojo Sleazy apie garso alchemiją. Be to, albume vėl buvo panaudoti šiurpinantys žalvariniai instrumentai, šnypščiančiai-duslios perkusijos, iškraipyti choralai bei tekstai apie mirtį, seksą ir kanibalizmą. coil scat2

Esminis disko akcentas yra Gloria Jones „Tainted Love“ koveris (1964 m.), kuris labiausiai žinomas kaip Soft Cell super hitas (1981 m.). Ganėtinai linksmą dainą „Coil“ perdarė į depresyvų, netgi laidotuvių procesijai tinkantį kūrinį. Sleazy: „Beįrašinėjant šį albumą, dauguma mūsų draugų buvo ant mirties nuo AIDS slenksčio ir mūsų nuotaika tikrai nebuvo persmelkta optimizmu. Tad akivaizdu, kad ano meto kūryba buvo asocijuota su artėjančiu mirties dvelksmu. Kūrybinis procesas buvo savotiškas išsivalymas ir iškrova nuo to mums visiems…“ Kadangi Peteris jau nuo seno specializavosi kaip talentingas video menininkas (vėliau jis sukurs klipus tokioms žvaigždėms kaip Marc Almond, „Front 242“, Paul McCartney, „Rage Against the Machine“, „Sepultura“, Van Halen net reklaminius klipus „Coca-Cola’ai“, „Nike“, „McDonalds“), tad nieko nuostabaus, kad nusprendė šį talentą realizuoti ir su „Coil“.

„Tainted Love“ video klipas kritikų tuo metu buvo sutiktas labai prieštaringai, tačiau, šiaip ar taip, vienas pirmųjų pateko į Modernaus Meno Muziejų Niujokre (MoMA), kuriame yra ekspozicionuojamas iki šiol. Visos lėšos parduodant šį singlą, buvo skirtos labdaringam AIDS fondui. Netrukus „Coil“ apsiskelbia esą „Chaoso archangelais“, savo ženklu pasirinkdami Juodąją Saulę. Šį simbolį praeito šimtmečio pradžioje nupiešė ir suformulavo Britų okultistas, rašytojas, filosofas ir dailininkas Aleister Crowley. Jis savo darbais darė įtaką daugeliui misticizmą muzikoje propoguojančių muzikantų; pradedant jau minėtais industrialistais „Psychic TV“ ir „Throbbing Gristle“, baigiant tokiais neofolk šamanais kaip „Death In June“ ar „Current 93„. 

horse rotorvator-cover

John: „Aš manau, kad šį simbolį galima būtų vadinti tūkstantmečio emblema. Jo šaknys glūdi alchemijoje, kurią mes panaudojome kūrybiniame procese. Be to tai nihilizmo ir sado-siurrealizmo sinonimas.“ Peter (apie Juodąją Saulę): „Tai nėra kažkokia negatyvioji energija. Mes ją linkę vadinti „kita saulės puse“ arba tiesiog – „Dream“ energija.“ Sekančius du metus duetas darbuojasi, kurdami garso takelį (kuris bus išleistas tik 1993 – iais), homoseksualaus režisieriaus Dereko Jarmano (kuris vėliau mirė nuo AIDS) filmui „The Angelic Conversation“, bei kooperuojasi bendram projektui su „Current 93“ ir Lietuvoje neseniai viešėjusiu „Boyd Rice„.

1987 – taisiais išleidžiamas „Horse Rotorvator“ buvo lyg prieš tai buvusio „Scatology“ tęsinys, tiek savo tematika, tiek muzikine koncepcija. J. Balance: „Kiekviena šio albumo kompozicija iš esmės yra apie mirtį. Apie skirtingus mirties aspektus, kuriuos mes ir norėjome PILNAI išanalizuoti.“ „Coil“ visada akcentuodavo kūrybinio proceso svarbumą, jo griežtą emocinį apibrėžtumą bei specifiškumą, kuris sudaro bene didžiausią pagrindą sukurto darbo reikšmei, suvokimui, bei poveikiui, kurį jis teikia klausytojui. Bene visi britų darbai turį magišką ar netgi sakralinį krūvį, paremtą įvairiausiais mistiniais ar astrologiniais reiškiniais. Labai didelę reikšmę „Coil“ teikdavo įvairiems ritualams; pradedant okultizmu, tamsiąja magija, baigiant sekso bei narkotikų vartojimo apeigomis. Coil__band_-picture_1322133887_crop_500x377222222222222222222222222222

Sleazy: „Norint, kad ritualas atliktų savo pirminę funkciją, visų pirma reikia tikėti jo poveikiu ir galia. Vienintelė ir pagrindinė problema susijusi su procesu – asmeninė abejonė ties tuo ką darai ir ar tiki tuo ką darai.“ Balance: „Kurdami mes orientuojamės ne vien tik į tai, kad mūsų muzika skambėtų didingai ar tarkim pompastiškai. Mes norime, kad mūsų kūryba turėtų aurą. Kalbėdamas apie tai, aš neturiu nieko omenyje susijusio su Mesijumi, ar panašiais dalykais, o tiesiog, manau, kad gera muzika turi pakeisti žmogaus suvokimą ir be abejo mąstymą tam tikra prasme.“

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *