Šį savaitgalį startuoja naujas Formulės-1 sezonas

Šį savaitgalį startuoja 20 trasų ir 19 šalių aplankysiantis, 24 pilotus ir net 6 čempionus suvesiantis, daug įvairių emocijų dovanosiantis, ir kaip visada – marias gražių panų boksuose užrodysiantis 2012 metų sezonas. Nauji iššūkiai inžinieriams, tikslas „nugalėti“ komandoms ir iškovoti tašką ar čempiono titulą pilotams. Tačiau ko gali laukti ir tikėtis mes, eiliniai žiūrovai?

„Red Bull Racing“ turi elementarų tikslą

Dabartinių F-1 čempionų tikslas 2012 paprastas – apginti titulus. Nors tai pasiekti (tikėkimės) bus ne lengva, bet išteklių kolektyvas iš Austrijos, turi pakankamai: inžinieriai ne pirmus metus demonstruoja inovatyvumą; vadovybė – lankstumą; o Sebas (Sebastianas Vettelis) ne tik milžinišką greitį, bet ir stabilumą su augančia patirtimi. Motyvacijos šiam vaikiui nestinga kaip kokiam Šumacheriui prieš 20 metų. Sezono bandymų metu neatskleidusi savo kortų, bet demonstravusi labai stabilų greitį, bei labai mažą padangų dėvėjimąsi ilgų atkarpų metu, prieš pirmąjį sezono etapą, atrodo gali būti pakankamai ramūs. Tačiau pažiūrėsime ar ta ramybė nebus elementarus užmigimas ant laurų?

„Mclaren“ – arčiausiai lyderių

„Mclaren“ komanda – antrieji šių metų favoritai – tą parodė tarp sezoniniai bandymai. Komandos inžinieriai mokosi iš savo klaidų, nes kuria šių metu bolidą ne nuo tuščio lapo, o vystydami praėjusiųjų modelį. Tai leidžia komandai ne tik efektyviau planuoti tobulinimo programą, bet ir išvengti netikėtumų. Kita medalio pusė – pilotai, o tiksliau – Lewisas Hamiltonas. Po labai nevykusio praėjusio sezono vaikinas, ko gero, ne tik fanams ar kritikams, tačiau ir sau pačiam nori įrodyti, ko yra vertas. Gi, Buttonas praėjusiais metais, pareiškė, kad yra komandos lyderis. Tokio lygio konkurencija kelia dilemą komandai ir jos inžinieriams – į kurio pusę tobulinti bolidą? Kam skirti prioritetus ir pagrindinius išteklius? Abu naudoja skirtingus vairavimo stilius, o kompromisas, ko gero, tik pakenktų kovoje su Sebu ir kompanija.

„Mercedes“ – stiprūs, bet dar ne pergalėms

„Mercedes“, gi, turi patikimą, nuspėjamą ir greitą bolidą jau sezono starte. Pradėję bolido kūrimą anksčiau nei konkurentai, jie sugebejo atkovoti ne vieną dešimtąją sekundės dalį nuo „Red Bull“ ir „Mclaren“ ekipų. Bandymai rodo, jog nepaisant spekuliacijų, komanda sugebėjo išspręsti pagrindinę 2011 metų problemą – greitą padangų dėvėjimąsi. Greitis, atrodo, irgi jų kišenėje, bent jau pilotuojant Nico Rosbergui. Schumacheris pasidžiaugė, jog šių metų padangų charakteristikos jam kur kas tinkamesnės nei praėjusį sezoną. Nepaisant to Rosbergas bandymų metu sugebėjo demonstruoti geresnį greitį tiek vidutinio, tiek ilgo nuotolio atkarpose. Kas (kartu su manimi) vis dar laukia Schumacherio renesanso, tiems belieka tikėtis, jog pilotai dirbo su skirtingais kuro kiekiais boliduose ar bandymų programomis.

„Ferrari“ komandai vėl kažko trūksta

„Ferrari“ galime vadinti labiausiai susierzinusia lyderių tarpe. Ne tik todėl, kad turėdami aiškų Nr. 1 ir tuo pačiu patį brangiausią pilotą feljetone, jau antrus metus neiškovojo titulų. Tačiau ir dėl to, kad niekaip nesugeba sukurti bolido, kuriuo galėtų skinti pergales (ar bent podiumus) jau sezono pradžioje. Kolkas inžinierių pasirinkta kryptis nieko gero nežada ir šio sezono startui. Beveik visų bandymų metu komanda žaidė su skirtingais bolido nustatymais, vykdant trumpus važiavimus, tačiau praktiškai neįvykdė pilnos lenktynių simuliacijos. Nerimą patvirtino ir abu ekipos pilotai, atvirai žiniasklaidai skelbę, jog pergalėmis sezono pradžioje nekvepia. Stefanui Domenicalli ir toliau tenka laužyti galvą, norint suprasti, kaip komanda su tokia patirtimi, istorija ir ištekliais vėl atsiduria padėtyje, kuomet turi vytis toli į prieky pabėgusius lyderius. Gi Montezemolo tuo tarpu, ko gero, toliau ruoš kalbas apie netikusią šiuolaikinę F-1.

„Lotus“ turi Kimi

Kimi Raikkonenas – šaltakraujis už vairo, rokenrolas už trasos ribų. Šis sugrįžimas tapo ne tik viena labiausiai eskaluojamų temų F-1 pasaulyje tarpsezoniu, bet ir vienu „Lotus“ kozirių šiemet. Mažas kuro kiekis ir kvalifikacinių, trumpų distancijų simuliacijos leido Kimiui & Co. pasiekti greitesnius ratų įveikimo laikus ir pasipuikuoti sąrašo viršūnėje dažniau nei rikiuotės favoritams. Kas ypač patiko rėmėjams. Nepaisant to, nereikėtų nuvertinti komandos pasiekimų per praejusią žiemą. Duomenys rodo, jog bolidas yra arti „Mercedes“ ekipos ir komanda, susiklosčius palankioms aplinkybėms, gali tikėtis kovos dėl podiumo. „X“ faktorius šioje dėlionėje lieka pats Kimis. Klausimas, kaip greit jis sugebės adaptuotis prie pakitusios technikos valdymo, padangų tausojimo įmantrybių, naujausio techninio reglamento ir ar neištiks jo toks pat likimas kaip ir kitų žymių come backų?

„Force India“ – tamsusis arkliukas tarp vidutiniokų

„Force India“ ekipa, apie kurią buvo mažai kalbama bandymų metu, panašu, jog turi paruošusi pajėgų bolidą. Sezono pradžioje jie kaip lygūs su lygiais turėtų kovoti su „Lotus“ bei „Ferrari“ ekipomis. Komanda pasižymėjo geromis padangų tausojimo savybėmis, bei greičiu, kartais nedaug nusileidžiančiu ekipoms – lyderėms. Praėjusiais metais Paulas Di Resta pademonstravo savo talentą bei potencialą, o šiais metais iš jo tikimasi stabilių rezultatų ir taškų rinkimo. Nico Hulkenbergas, tuo tarpu, paskutinį kartą bolidą GP metu vairavęs „Williams“ komandoje 2010 metais, daręs daug klaidų ir niekuo ypatingai nenustebinęs, gauna dar vieną šansą įrodyti, jog nusipelno vietos Formulėje-1. Ar tik dėl to, jog pažysta Schumacherio vedlį W. Weberį? Pamatysime.

Likęs feljetono varlinykas

Likusią rikiuotės dalį prognozuoti sudėtinga. Žinoma, galime tikėtis „Sauber“ ekipos proveržių,  „Williams“ komandos „lyderiavimo“ penktadinio treniruotėse bei „Torro Rosso“, susikloščius palankioms aplinkybėms, prasibraunčios iki trečios kvalifikacijos fazės. Įdomu bus pažiūrėti, ar šiemet „Catterham“ (ex „Lotus-Renault“) pavyks pasistūmėti iki antrosios „lygos“ komandų. Tuo tarpu „Marussia“ ir „HRT“, pirmuosius bandymus su naujuoju bolidu atliksiantys tik Melburno GP metu, deja, lieka ryškūs autsaideriai. Nepaisant Maxo Mosley ir FIA pastangų, stengiantis sumažinti komandų biudžetus ir suvienodinti bolidų greičius, šios komandos yra pavyzdys, koks sunkus ir duobėtas gali būti kelias  į šiuolaikinę Formulę 1 naujoms privačioms komandoms.

***

Taigi toks būtų trumpas reziumė. Ar Vettelis ir toliau nepaliks jokių vilčių priešininkams? Ar sugebės atsitiesti Hamiltonas? Ar pavyks Massai parodyti chrakterį kovoje su pilotu nr.1? Ar Schumacheris pagaliau iškovos podiumą, o gal net ir išsvajotąją pergalę? Ir ką dar gali Kimis!? Visi atsakymai jau šį Sekmadienį, Australijoje, Melburno trasoje, 8:00 valandą ryto Lietuvos laiku. Atsikelk!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *