Festivalio „Gaida“ desertas: audiovizualinės Squarepusher paraštės

Aktualiosios muzikos festivalį Gaida šiemet užbaigė gyva elektroninės muzikos legenda vadinamas ir  jau dvidešimtį metų klausytojus unikaliu stiliumi džiuginantis britas Tomas Jenkinsas. Jis – vienas nedaugelio elektroninės muzikos kūrėjų, gebantis balansuoti tarp audiovizualinės beprotybės ir suvaldytų garsų, populiarumo ir visiško underground‘o, patikrinto sėkmės recepto ir naujų kelių. Kartu tai buvo ir pirmoji galimybė gyvai išgirsti šį acid house, […]

Festivalio „Gaida 2015“ finalas Kongresų rūmuose: nuo hardcore „Hakken“ iki branduolinėmis atliekomis užteršto „Karačiajaus“

Man, kaip ne plačiai suvokiant šiuolaikinę muziką, prisipažinsiu, sunku aprašyti ją profesionaliai, nežinant jos kontekstualumų, terminologijų ir pan. dalykų. Bet, tuo pačiu, manau, ne vienam įdomu paskaityti paprastai išreiškiamas mintis, žmogaus „iš šalies“. Taigi, viso finaliniame koncerte buvo sugriežti keturių autorių, keturi kūriniai apie kuriuos štai ir pabandysiu efemeriškai, bet ir ne banaliai papasakoti. Pirmasis skambėjo […]

Festivalyje „Gaida“ – ryškiausi šiandienos Italijos muzikos veidai ir įspūdingi atradimai

Su kuo jums siejasi sąvoka „italų muzika“ – su Vivaldi, Verdi, Puccini? O kaip dėl Francesco Filidei – keturiasdešimtmečio italų kompozitoriaus, šiais metais pelniusio įtakingos Italijos nacionalinės kritikų asociacijos „Abbiati“ prizą? Arba Venecijos bienalės „Sidabriniu liūtu“ apdovanoto ansamblio R-Zero („Repertorio Zero“), į Lietuvą atvežančio programą, su kuria užkariavo daugelio Europos festivalių scenas. Visa tai ir […]

Kultiškiausi 2014-tais: KONCERTAI

Kultūrnamio ginklo brolių ir minties aštrumo duetas – Joris & Morandis FINALINIAME suvestinių straipsnyje dalinasi įspūdžiais iš koncertų kuriuose jie labiausiai šiemet nusirovė ir paliko arba neteko stogo. Po septynis nuo kiekvieno, kad būtų 14 už visus 2014-tus metus. MORANDIS TOP-7: 7.  Altai Khangai Trio @ Šv. Kotrynos Bažnyčia, Vilnius Buvo iš ties nuostabus, po ilgos […]

Gaida XXIV: Roberto Henke kosminė odisėja ir „Max Black“ elito teatras (3/3 dalis)

Nors šiuolaikinės, modernios, eksperimentinės ir visokios panašios muzikos festivalis „Gaida“ jau praūžė prieš savaitę, bet jo įspūdžiai neapleidžia iki šiandien. Jau turėjote progos, sugerti Jorio spalvingus įspūdžius iš ten, tačiau jaučiu pareigą pateikti ir savuosius. Juolab, kad tie du mano aplankyti performancai (būtent, kad tai daugiau nei koncertai) buvo tie vieni iš trijų kertinių iš […]

Gaida XXIV: II dalis

Gaida XXIV: I dalis Paskutinę spalio dieną, visų šventųjų išvakarėse, festivalio „Gaida“ organizatoriai klausytojus sukvietė į Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro namus – Vilniaus Kongresų rūmus.  Jau pirmoje rašinio dalyje užsiminiau, kad labiausiai šio koncerto laukiau dėl amerikiečių kompozitoriaus Michael Gordono kūrinio „Pekino harmonija“. Juo koncertas, mano džiaugsmui, ir pradėtas. Kaip apibūdinti šį kūrinį? Tai švelniam […]

Gaida XXIV: I dalis

Kai Lietuvos namuose pakvimpa moliūgu, kai Dzūkijoj suliepsnoja Vėlinių laužai, kai Vilnelė neša auksinius klevo lapus, tuomet iš džiugesio dainuoja kultūringo ar bent tokiu apsimetančio jaunuolio širdis. Matot, visi šie brandaus rudens ženklai į ausį šnabžda, kad štai tuoj darsyk prasidės, o gal jau ir prasidėjo šiuolaikinės  akademinės muzikos festivalis GAIDA. ­Dar sykį, nes šių […]

XXIII Gaida – popieriaus ir lentos giesmė

Tarptautinis aktualios muzikos festivalis – taip skambiai šiais metais buvo pristatoma XXIII Gaida. Apie aistras dėl pavadinimo pakalbėsime vėliau – dabar griebiam festivalį už ragų! O jo būtą itin įdomaus ir spalvingo. Viskas prasidėjo žvarbią spalio 18 d. popietę ieškant, kur įsilaminuoti šviežiai atspausdintas akreditacijas, kurios, vieša paslaptis, buvo ką tik padirbtos. Jėga, Copy1 dirba, […]