F-1 pirmojo ketvirčio rezultatų apžvalga: nugalėtojas – „Pirelli“

Formulė 1 per du mėnesius aplankė penkias šalis, 3 kontinentus ir jau įveikė 25% lenktyninės distancijos. Penkiuose įvykusiuose etapuose nugalėtojais tapo penki pilotai, atstovaujantys penkias skirtingas komandas, tarp kurių po 8 metų pertraukos triumfavo netgi Williams ekipa. Tarp nugalėtojų vis dar nėra L. Hamiltono, M. Webberio, M. Schumacherio ar K. Raikkoneno ir visi jie turi pagrįstų ambicijų nugalėti artėjančiuose etapuose.

Bendroje įskaitoje pirmąją ir penktąją pozicijas skiria vos trylika taškų. Jei paskaičiuotume pagal ankstesniąją taškų skaičiavimo sistemą – skirtumas tarp pilotų nebūtų didesnis nei šeši taškai. Keturiuose etapuose iš penkių pirmąją ir antrąją vietas vidutiniškai teskyrė kiek daugiau nei trys sekundės. Išvada? Fantastiškas sezonas, kokio turbūt nesitikėjo ir didžiausi optimistai. FIA darbo vaisiai spaudžia patį gardžiausią kokteilį mums, F1 žiūrovams.

Šį kartą apžvalgoje pabandysime trumpai apžvelgti TOP 5 komandų pasiekimus per pirmuosius penkis etapus.

„Red Bull”: nestebinantys, bet pastovūs

Daugeliui kiek netikėtai, ir į naudą, „Red Bull” ekipa toli gražu negalėjo džiaugtis dominavimu pirmuose etapuose. Nors jie ir turi greitą bolidą, suteikiantį galimybę kovoti dėl pergalės daugelyje etapų, mažos klaidos neleidžia greičio pranašumo paversti apčiuopiama taškų persvara. Kita vertus, „Red Bull“ komanda sugebėjo išvengti tuščių savaitgalių kiekviename etape kovodami iki galo ir iškovoję vieną pergalę gali džiaugtis būdami pirmieji tiek pilotų, tiek konstruktorių įskaitose.

Viena didžiausių bėdų, kamavusių sezono pradžioje – išmetimo sistema. Komanda problemą aktyviai sprendė Kinijos GP metu, boliduose įmontuodama dvi skirtingas jų versijas ir taip dalinai paaukodami kovą dėl aukščiausiųjų pozicijų. Surinkti duomenys padėjo pasirinkti geriausiai veikiančią ir to rezultatas – pergalė Bahreine ir konkurencingas bolido greitis Ispanijoje. Nepaisant to, komandai vis dar nepavyksta rasti optimalaus balanso, paruošiančio padangas greitajam ratui kvalifikacijoje ir leidžiančiam jas tausoti lenktynėse.

Nors kitas etapas Monake ir nepateiks atsakymų, ar komanda išsprendė problemas, tačiau čia labai pagrįstai galime tikėtis Red Bull, kovojančios dėl pirmųjų pozicijų.

„McLaren”: labiausiai nusvilę dėl neišnaudoto potencialo

„McLaren”, priešingai nei „Red Bull”, kvalifikacijoje dėl pirmųjų pozicijų iki paskutinių metrų kovojusi keturiuose iš penkių etapų, laimėdama pole trejuose, praleido ne vieną galimybę įgyti įtikinamą persvarą turnyrinėje lentelėje. Greitį ekipa turi ne tik šeštadieniais, bet ir lenktynių metu, tačiau nedidelės klaidos nugalėti leido tik vieną kartą – Australijoje.

Komandos technikos direktorius P. Lowe po Malaizijos pareiškė, jog ekipa artimiausiuose etapuose privalo išnaudoti turimą pranašumą. Sekančiame etape, Kinijoje, jiems tai beveik pavyko padaryti, iškovojant antrąją ir trečiąją vietas, tačiau paskutiniuose dviejuose etapuose abu pilotai kartu vos sukrapštė 8 taškus. Atsižvelgiant į tai, jog Bahreine L. Hamilontas startavo antras, o Ispanijoje buvo iškovojęs pirmąją poziciją – per daug neišnaudotų galimybių tokio kalibro komandai.

Turint omenyje tai, jog šį sezoną greičiausiai nugalės tie, kurie sugebės padaryti mažiausiai klaidų ir išspaus maksimumą iš pasitaikiusių galimybių – „McLaren“, norėdami triumfuoti, turi labai stipriai pasitempti.

„Lotus”: nėra ko džiūgauti, bet nėra dėl ko ir liūdėti

Pastaruoju metu vis dažniau kalbama, jog ši ekipa turi patį greičiausią bolidą rikiuotėje. Ir neveltui. Komanda, sezoną pradėdama su dviem naujais pilotais, pirmuose etapuose neišvengė problemų. R. Grosjeanas, po puikių pasirodymų kvalifikacijoje, dėka patirties trūkumo, nesugebėjo finišuoti Australijoje ir Malaizijoje.  Vis dėlto, vėlesniuose etapuose vaikinas išvengė klaidų ir vidutiniškai pelnė po 12,3 taško.

K. Raikonenas taipogi po truputį įsibėgėja ir džiugina gerbėjus su lig kiekvienu etapu vis gerėjančia forma. Paskutiniuose dviejuose etapuose iškovojęs vietą ant apdovanojimų pakylos atsilieka vos 12 taškų nuo pirmaujančio S. Vettelio. Verta paminėti ir tai, jog suomis jau du kart buvo labai arti pergalės: Bahreine Kimiui pritrūko agresyvumo bandant aplenkti S. Vettelį, o Ispanijoje – vos trijų papildomų ratų iki lenktynių pabaigos. Taigi, turim dar vieną labai realų pretendentą į čempiono titulą asmeninėje įskaitoje.

Kita vertus, „Lotus“, dar besivadinusi „Renault“, ir ankstesniuose sezonuose sugebėdavo demonstruoti puikią formą pirmuose etapuose. Komandos achilo kulnas – bolido tobulinimas. Jei jiems pavyks šiemet išspręsti šią problemą ir palaikyti aukštą konkurencingumo lygį ir artėjančiuose etapuose – ekipa, turėdama kovingai nusiteikusį Kimį, gali tikėtis labai gero sezono ir kovos dėl titulo abiejose įskaitose.

„Ferrari“: sėkminga sezono pradžia Fernandui

„Ferrari“ ekipa vėlgi per pirmuosius etapus negalėjo džiaugtis konkurencingu bolidu, leidžiančiu kovoti dėl pergalių. Komanda su kiekvienu sezonu vis labiau nusileidžia lyderiams greičiu. P. Fry‘us, prie „Ferrari“ gretų prisijungęs šį sezoną, dėmesį atkreipė ne į specialistų trūkumą komandoje, tačiau į pertvarkų reikalaujančią organizacinę struktūrą. Nepaisant to, raudonieji jau turi vieną pergalę savo kišenėje ir pirmauja asmeninėje įskaitoje. F. Alonso įrodinėja, jog jis vis dar yra geriausias pilotas formulėje 1,  sugebėdamas išnaudoti kiekvieną pasitaikiusią galimybę 100% ir taip kompensuoti bolido greičio trūkumą.

F. Massai gi iki šiol nepavyksta perprasti bolido ir padangų charakteristikų. Jis vis dar nesugebėjo prasibrauti į trečiąją kvalifikacijos dalį (F. Alonso nepateko tik vieną kartą), o taškus pelnė tik Sakhire, užimdamas devintąją vietą. Taigi, jei ne balandžio pirmoji, turbūt daugelis nebūtų nustebęs dėl Massos pakeitimo Perezu. Ar Felipe ir Fernandas dirba pagal skirtingas programas, nulemiančias pasirodymų baigtį? Visko gali būti, tačiau viena pagrindinių priežasčių, neleidžiančių pakovoti dėl aukštesnių pozicijų yra prastas pasirodymas kvalifikacijoje. F. Massa turi atrasti rezervų įveikiant greitąjį ratą ir taip padidinti savo šansus kovai dėl taškų ir vietos „Ferrari“ gretose.

„Mercedes“: didžiausia problema – padangos

Ekipos pasirodymas sezono pradžioje ne toks, kokio buvo galima tikėtis, ar kokio laukė pati komanda. Preliminariai save įvardijusi trečiąja pagal pajėgumą užima tik penktąją vietą konstruktorių įskaitoje. Viena pagrindinių to priežasčių – greitas padangų dilimas, kuris lemia žemą lenktyninį tempą ir prarastas aukštas pozicijas, iškovotas kvalifikacijoje.

Michaelis, priešingai nei Felipe – pirmuose trijuose etapuose labai gerai pasirodė kvalifikacijoje, tačiau dėka patikimumo problemų ir nesėkmių jam iki šiol nepavyko lenktynių užbaigti aukštoje pozicijoje. Finišas pasiektas vos dviejuose etapuose ir abu kartus tik dešimtoje pozicijoje. Ir šiuo aspektu, taip pat kaip Felipe – turi tik du taškus. Monakas didelio proveržio nežada, kadangi 5 starto pozicijų nuobauda ir nepanaudojama DRS sistema lenktynių metu gali skaudžiai atsiliepti lenktynių rezultatui.

N. Rosbergui, nepasaint iškovotos pergalės ir turimo 41 taško, sezono pradžia irgi nėra daug žadanti. Be iškovotos pergalės likusiuose etapuose jis surinko tik 16 taškų. Ko gero, jis pritartų M. Šumacherio išsakytai nuomonei dėl padangų, kurios, pasak jo, neleidžia pilotams labiau paspausti.

——-

Taigi pirmieji penki etapai jau parodė, jog specifinės padangų charakteristikos, kintančios sulig kiekvienu etapu, kelia vis naujus galvosūkius inžinieriams. Viena nedidelė klaidelė ir šansai kovoti dėl pergalės gali subliukšti, į aukštesnes  pozicijas užleidžiant mažesnes komandas, kurios visada laukia savojo šanso. Taip bus ir ateityje. O ar sulauksime dar daugiau naujų nugalėtojų? Galime net neabejoti, nes šiemet į pergalę pretenduoja ne du ar trys lenktynininkai, o kone pusė visos rikiuotės pilotų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *