Romo Lileikio ir Audriaus Balsio vinilas „Evangelija nuo Romo“: kada dainuoja Užupio respublika

Apie šį leidinį sužinojau atsitiktinai ir paprastai – Artūras Franckevičius, „Vinilo studija“ leidyklos ir plokštelių parduotuvės vadas, Feisbuke, ties Romo Lileikio ir Audriaus Balsio „Evangelija nuo Romo“ plokštelės nuotrauka, parašė: „Vienas iš geriausių šių metų muzikos salės vinilų.“ Per daug nedelsdamas, nuėjau į Pakartot.lt ir perklausęs įrašą supratau, kad reikia ir man.

Viso, iš Muzikos salės laimikių, jau apžvelgiau 3 vinilo plokšteles iš įsigytų vienuolikos. Ši gi, yra ketvirtoji ir tas eiliškumas sąlygoja mano gautą pasitenkinimą iš kiekvieno įrašo (prieš tai ėjo Alinos Orlovos „Mutabor“, Anubi „Mirties metafora“ ir Andriaus Mamontovo „Perlai ir Sakuros“). Albumai tie – visi skirtingi tiek pat, kiek savo koncepcija, skambesiu ir tematika nuo jų skiriasi ir „Evangelija nuo Romo“.

Apie šį įrašą internete negalima rasti beveik nieko. Išskyrus smagią g-taskas.lt recenziją, parašytą prieš 10 metų, kada dar, žinoma, nebuvo vinilinio leidinio. Tad reikėtų, manau, jus supažindinti kas yra Romas Lileikis ir Audrius Balsys, bei kas ir kaip yra su gana savotiško pavadinimo įrašu „Evangelija nuo Romo“.

R. Lileikis – tai visų galų meistras; pradedant nuo to, kad yra Užupio respublikos prezidentas, filmų statytojas / režisierius („Dangaus šešėlis“ 2009 metais Romui pelnė Auksinę Gervę), baigiant tuo, kad yra poetas ir vienas iš „Filologijos ruduo“ (pradedančiųjų poetų ir ne tik kasmetinis susibūrimas) pradininkų.

Gi A. Balsys nuo Romo nelabai ir teatsilieka. Ir muzikos kūrėjas, ir aranžuočių kompozitorius, ir prodiuseris, ir, žinoma, atlikėjas. Jo kūriybinė ranka prisilietė prie tokių Lietuviškos muzikos darbų, kaip pirmojo Naktinių Persono įrašo, pavadinimu „Muzika ir daugiau“, ne vienos Kosto Smorigino kompaktinės plokštelės ar, kad ir, kol kas vienintelio Domanto Razausko ir Sauliaus Petreikio vinilo, kuris buvo išleistas šiemet.

Tad, manau, galėjote nutuokti kas ir už ką buvo atsakingas šioje apžvelgiamoje plokštelėje. Taip, Romas Lileikis už tekstus, o Audrius Balsys – visa kita. Kur visa kita – muzikos kompozicijų sukūrimas, aranžuotės ir organizavimas su vadyba.

A. Balsys buvo tas, kuris ir subūrė idėjai įgyvendinti bene visus esminius to meto muzikinės estrados (jei šis terminas yra tinkamas) atlikėjus. Tad vinile „Evangelija nuo Romo“ išgirsite nuo Kosto Smorigino iki Povilo Meškėlos; nuo Nedos Malūnavičiūtės iki A.A. Vytauto Kernagio.

Albume yra ir ne viena instrumentinė kompozicija, kaip tarkim „Vasara, 1988“ ar pirmasis kūrinys „Samba praėjusiam sniegui“. Tad verta pridurti, kad instrumentines partijas įraše paliko nuo džiazmeno, pučiamųjų instrumentų meistro Petro Vyšniausko iki bosinės gitaros virtuozo Leonido Šinkarenko.

Pabaigai, finalizuojant, reikėtų pažymėti, kad „Evangelija nuo Romo“ buvo įrašyta ir išleista 1995 metais kasetės pavidalu. Po metų, t.y. 1996 metais įrašas pasirodė kompaktiniame diske. O dar šiek tiek vėliau, štai šiemet, klasikinis dviejų kūrėjų Romo Lileikio ir Audriaus Balsio kūrinys atgimė naujam gyvenimui, į turinio svoriui priklausomą muzikinį mediumą – vinilo plokštelę.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *