Juodosios Kalėdos Industrial Fest

Kalėdos – sakrali šventė, tačiau gruodžio 17 d., šeštadienį, Menų Fabrike “Loftas”, Vilniuje ji pasirodys kitokiu pavidalu. Šį vyksmą netgi galima pavadinti jų šešėliu, pasirodančiu prieš kalendorinį laiką – tokie vardai, kaip Brighter Death Now, Bad Sector, Trepaneringsritualen, Of The Wand And The Moon, Oorchach, Skeldos ir Sala ne vienam kreivos muzikos mylėtojui, tikėtina, žada metų įvykį.
 
Brighter Death Now – sunkiasvoris death industrial – žanro klasika, prispaudžianti savo mase, iššaukianti ribines būsenas, sužadinanti tamsiausias sielos kerteles. BDN pasirodymai – kontraversiški ir visada nevienpusiai, bei reikėtų priminti, jog projektas šaknimis yra įaugęs anstyvojoje industrial epochoje. Šioji su beveik pankiška ironija kvescionuoja daugelį sociumo ribinių inversijų. Projekto autoriui Roger Karmanik ant scenos talkins ne kas kitas, o Lina Baby Doll iš Lietuvoje grojusio projekto Deutsch Nepal.
 
Bad Sector – kosminės erdvės, technologinė vėsa ir gili, kaip observatorijos kupolas, emocija. Lėtai atsiveriančių garsų kūrėjas iš Italijos Massimo Magrini viešės Lietuvoje ne pirmą kartą, tačiau žada pateikti sunkiai įžodinamą, variniais laidais blizgančią patirtį. Ar žinote jausmą, apimantį stovint naktį po žvaigždėtu dangumi šalia kokio nors milžiniško objekto?
 
Trepaneringsritualen – tai švedo Thomas Martin Ekelund projektas, kurį laiką laikytas mažesniuoju, jau minėto, Brighter Death Now broliu – ir dėl skambesio, ir dėl kūryboje kvescionuojamų naratyvų. Tačiau laikui bėgant, TPR išsilukšteno iš šio kiauto ir pražydo tarsi nuodinga gėlė visais savo atspalviais. Kilpose besisukantis industrial, ritualizuotas ir išraižytas šerpetotu vokalu retą palieka abejingu. Ir viskas įsibridę iki kelių į pelkėtą dark ambient. Šiaurės akmuo, švilpiantys vėjai, į tave žiūrintys miškai.
 
Of The Wand And The Moon – nuo kampuotų festivalio garsovaizdžių – link švelnesio skambesio, tačiau gelmė nuo to nė kiek nesumažėja. Black Xmas kontekste išvysime Kim Larsen solo pasirodymą, tačiau šis žada būti pripildytas daugiasluoksnių papildymų. Tikriausiai tų, kurių keliais OTWATM yra pasukęs dabar – neofolką supindamas su dark northern rock – kibirkštys spragsės.
 
Oorchach – ilgametis reiškinys Lietuvos post-industrial scenoje. Kaskart atrandantis naujas kryptis gamtiškoje neaprėpiamybėje ir perteikiantis šias patirtis garse. Net ir nutuokiant formalistinę kryptį, kiekvienas gyvas projekto pasireiškimas sugeba įdiegti kažką nepatirto. Vis nauji egzistenciniai pagardai nuspalvina garsą, besisukant dangaus dydžio rupioms kilpoms, gramzdinant rusvam, tarsi pašvaistė, drone ir svaiginant gaivalingam dieviškosios beprotybės triukšmui. Renginiui projektas paruoš rupesnę, negu įprasta, programą, uždegsiančią deglus sielose.
 
Skeldos – tai upėmis tekantis garsas, išsiliejantis į beribį ežerą. Nors šio sakinio neužtenka, o žodžių neretai pritrūksta, girdint šį akvarelišką ambient / drone. Projekto gyvi pasirodymai nuneša nostalgiškų jausmų tėkmes kažkur tolyn. Link viltingo horizonto ar ilgesio kupino kraštovaizdžio. Viskas jautru, tačiau tuo pačiu ir solidu – lyg medžio šaknys juodoje žemėje.
 
Sala – paslaptys ir keistenybės iš Utenos, bei vis kitoks ritualas gyvuose pasirodymuose. Pergyvenęs begalę mutacijų, išsimaudęs field recordings šaltiniuose, kartais su ironija, kartais be jos netikėtais būdais praskleidžiantis šio pasaulio garsynų sluoksnius. Ar tai kažkas industriško, ar minėti aplinkos garsai, ar kriokliu virstančios noise užuominos. Niekada nežinai, ko tikėtis iš šio raganavimo, todėl atverti renginio vartus tokiu realybės išreipimu – idealiausias startas.
 
Juodosios Kalėdos Industrial Fest, kaip unikali ir nevienpusė patirtis, gruodžio 17 d., šeštadienį, Menų Fabrike LOFTAS kvies pažymėti Kalėdas kitaip. Pirmi bilietai – pigiau! Kaina kils.

Parašykite komentarą