„SPEIGAS 4“: ar renginys tikrai turi savo koncepciją?

Kuomet slidės nebeslysta dėl atodrėkio, kabakuose groja visokios „Hiperbolės“, o  pavasaris nenumaldomai artėdamas kaitina kraują – reikia šiek tiek atsišaldyti. Ir tą šį penktadienį bei šeštadienį buvo galima padaryt klube „Kablys“, kuriame vyko post-industrial muzikos festivalis „SPEIGAS“. Pirmame vakare figūravo experimentiniai drone / ambient / industrial garsai, o antrame apie smegenų brūdus, socialines neurastenijas ir tiesiog neramumus visuomenėje rėkavo power electronščikai ir noizeriai. Gi šiame įraše pakalbėkime apie penktadienines linksmybes.

Nors atvykstam  15 minučiųpo 10 valandos, sužinom neįtikėtiną faktą – renginys iš vis nevėlavo, kaip reta laikytasi grafiko, tad buvo praleistas pirmasis pasirodymas – ruso Dani Akimov. Iš kelėtos punktualiųjų sužinojom, kad išstojimas buvo not very special, tad tas papildomas arbatos puodelis prieš išvažiuojant – sielai ko gero buvo naudingesnis. Apsižvalgom, apsivaikštom kol ant scenos pakyla Wouter Jaspers su VJ Stan. Sorry, bet pasirodymas buvo kažkoks neytin įdomus ar įstringantis, tai kažką plačiau nedrįstu jums apie jį pasakot. Lygiai tas pats ir su Kanadiečiu / Olandu Stencil, iš kurio live’o pamenu, kad iš pradžių buvo vystomas drone, o užbaigta kažkokiu bumbsėjimu. Na, juk čia tik apšilimas į atmosferą, – pamaniau ir užsiėmęs pirmąsias vietas su nekantrumu laukiau avangardistų ir bičiulių iš Utenos, grupės „Sala“.

sala-1

alas23, Smurfas ir vaikinas su gitara – toks tą vakarą buvo 20 metų gyvuojantis ansamblis, tūnantis kažkur paSaloje. Koncertas pulsavo pastoviu kulminaciniu augimu. Atlikimui pasitelkta buvo krūva aparatūros, iš kurios labiausiai įstirgo fieldrecordinis „sekvencinis instrumentas“ – du bokalai gazuoto vandens su ledukais, į kurį Audrius įmerkė specialius mikrofonus. Bei netgi iPhone’as, kuriuo žmonai žinutę parašė, kad anoji nesiįjaudintų  Pradžia buvo įtaigi, įdomi ir mąsli. Vystoma nuosekli istorija, pulsuojanti ir vedanti kur šakos tankesnės. Tačiau vėliau pasidarė nuobodu, nes ta antra dalis kotais  užsitęsė ir paliko pernelyg vienodai ištęstos įspūdį. Tad paSala nebuvo per daug baugi.

„Sovijus“. Pirmą kartą girdėtas projektas, kurio priešakyje kokiuose šimtas penkiuose projektuose vienokį ar kitokį vaidmenį atlikęs Munius, kuris iš Anykščių į Uteną pėsčiomis kažkada pagal faktais nepatvirtintus pasakojimus atėjo. O čia va jau – praktiškai rock bandas – Munius prie elektrininių rakandų, šalia jo – fleitą pučiantysis, po kairei – mušamieji ir dar netgi elektrinė gitara kitame šone. Psichodelinis ir experimentinis – taip galima apibūdinti „Sovijaus“ pasirodymą. Triukšmai, breikdaunai, kulminaciai šuoliai ir t.t. Nepasakyčiau, kad bais patiko, bet ir visiškai abejingo nepaliko.

GG-1

Ech… Kaip tatai visgi buvo nuostabu. Pagaliau renginyje gavau tai, vardan ko į jį ėjau – katarsį, kaifą, subtilų potyrį. O šalimais sėdėjęs kolega netgi meditatyviai pasirodymo metu buvo akis užmerkęs. Ponios ir ponai – „Girnų Giesmės“. Man šis išstojimas suteikė krūvą emocijų. Su siela, iš širdies, nuo gelmės. Pamenu prieš kokius 3-5 metus mane GG pasirodymai vis nuvildavo, tačiau ir priežastis buvo – ar pavesdavo technika ar dar kas. Galų gale ir nuotaikos pas visus svyruoja. Gi dabar, kiek teko klausyt paskutiniųjų Lauryno pasirodymų – žodžiams sunkiai pasiduodantys įspūdžiai. Tikėkit ar ne, bet muzikoje buvo tiek jausmo, jog momentu net kažkaip širdį suspaudė. Nors ašaras kaip kultūrizmu rimtai užsiiminėjančiam – užspaust pavyko. Tad, bravo, Laurynai, tu buvai neabejotina festivalio vinis.

Japonija – niekur nerandamo savitumo,  estetikos, frykų, harmonijos, noise ir panašių dalykų šalis. O dar kai šalia mūsų staliuko prisėdo azietiškas modelis iš vakaro headlinerių sudėties – akis nulaikyt kažkur kitur šonan – sunkiai sekėsi. Tačiau jau geriau tas grožis būtų buvęs ir muzikaliai ant scenos. „Bus šiek tiek noizo“ – pristatė Armantas „JIKU55“ pasirodymą ir neaišku dėl ko šita frykalinė buvo pastatyta kaip headlineris priešingos pakraipos muzikos vakarui. Per kelis aplankytus „Speigus“, susidariau įspūdį, kad arma siekia iš festivalio padaryt renginį, kuriame groja savo srities profesionalai, muzikinėje srityje turintys svorį, na ar šiaip yra elitaz.

Speigas-53

Gi čia… „Kažkoks šūdas. Varom?“ – gavau žinutę iš kolegos ir neliko nieko kito daryt kaip tik nešt kudašių iš „JIKU55“ performanco. Taip fotografuot buvo ką – ne kasdien einant pilnaties nutviekstais skersgatviais sutinki tokias sexy raganaites. Bet ką klausyt? ta boba apskritai neaišku ką veikė ant scenos, kažką veblendama į mikrofoną, kilnodama rankas ir vartydama akis.  Na, o gitaristas ir taip prastą vaizdą geresniu nelabai ir galėjo padaryt. Kad ir kiek galūnėmis taškėsi.

Kalbant plačiau – nepaslaptis, Agharta turi savo labai aiškią ir man tikrai gana simpatišką savo renginių koncepciją, t.y. iškapstyt iš nežinia kur visiškai crazy outside-arterius ir juos į LT atvežti, nes „kas gi daugiau…“. Tai jų niša ir tarp tų visų psichelių – kartais atrandi ir perlų bent tam vakarui. Tačiau „Speigas“? Susidariau įspūdį, kad jį siekiama paverst kaip aukštos klasės muzikos festivalį su laiko patikrintais ir svorį turinčiais atlikėjais. Tačiau gavosi… drįstu išsireikšt – vos ne „kaip visada“. Sorry, už kritiką, bet man pasirodė, kad taip jau yra. Visi mes mokomės, o kritikuojame iš geros valios, tuo skatindami vardan kitų geresnių kartų.

7 Komentarai apie “„SPEIGAS 4“: ar renginys tikrai turi savo koncepciją?

  1. Morandi..tau visad neįtiksi. o pats klaidų priveli paprasčiausių, (pvz: Stan Stencil buvo Vj, o ne muzikantas). o kur gi tavo profesionalumas? gi gaudaisi, atrodo, šioj muzikoj, o rašai nesąmones. nu aišku tipo tai subjektyvu, bet yra dalykų, kurie neatitinka realybės, dauguma žmoniu kaip tik pagiras skyrė Salai ir Jiku55.
    Nebuvai antroj dienoj ir jau sprendi ar yra koncepcija… yra ir manau, kad sudėjus abi dienas (nepamirškim ir edukacinės dalies) – tai buvo aiškiai matyti. jo, pirmieji pirmos dienos pasirodymai atrodo nesipaišė į kontekstą, bet galop viskas išsirutuliavo į tikrai dinamišką ir įdomų veiksmą.
    ir prašau numesti tas etiketes, kad Agharta veža tik keistuolius ir autsaiderius, pasižiūrėk praėjusių renginių sąrašą ir pamatysi, kad taip griežtai tvirtinti nevalia.
    Šiuo atveju kaip tik tu gauniesi keistuolis ir autsaideris, nes mes tavęs jau kuris laikas nebesuprantam…

    • Arma… Jei tai tik butu mano sapaliones – dievazi apmetykit obuoliu grauztukais. Taciau, tai ne tik vieno mano nuomone, kad apart GG pasirodymo visa kita buvo gana vidutiniska.

      As neteigiau, kad renginys buvo prastas, o tiesiog lyginant su tarkim pirmuoju Speigu, kur Zoät-Aon ir likusieji nunese stipriai, ir labai, tai muzikaliai sis festas buvo tikrai silpnas.

      Manasis ispudis buvo lyg dar vienas Agharta renginys su tau nepatinkaciu zodziu outisde-art’eriais. Ka ir pats dalinai pripazysti.

      Tad nematau reikalo dievagotis. Jei daug kam patiko Jiku55 – valio. Man ir mano sugerovams – nepatiko.

      Koncepcijos nebuvimas yra tame, kad tai buvo labiau experimental stuff, nei industrial / dark ambient į ką, maniau, renginys yra orientuotas.

      Tad pasakyk kur aš klystu ir apsimėtom tortais.

  2. Haha, „sorry už kritiką“ 🙂 Tai kad nėr už ką atsiprašinėt, nes tokio dalyko, kaip „kritika“, čia nė su žiburiu nerasi. Morandi, na bent vienąsyk perskaityk, ką parašęs, pagalvok. Bet aišku, svarbiau kuo greičiau viską supliekt ir pavaizduot išmanantį 🙂 Rašau ne dėl to, kad nesutaptų skonis, kas pirma dieną buvo zeba, o kas ne, o tiesiog, kad parašyta bele kaip, tuo pat metu manant, kaip čia zajabys 🙂

  3. kaip skelbiama: pirma diena buvo drone/ambient, antra noise/power electronix. būtum buvęs antroj dienoj, kitaip šnekėtum. nematei visumos.

    • Na, į antrą nėjau, nes tiesiog nebe prie širdies aštraus kalibro muzika. Va dėl to Jiku55 ir nesukėlė simpatijų (kaip tik į antrą dieną juos!).

      O šiaip taigi tikiuosi neįsižeidei, čiuvakas! Nes bent pats nematau rašliavoje nieko pikto (spicialei dar kart perskaičiau straipsnį!), beigi parašyta kodėl jis toks ir vardan ko. 🙂

  4. Buvau ten ir alų gėriau. Armai reiketų nesivelti į diskusijas apie kritiką, nebent pataisyti klaidas. Moradžiui – mažiau subjektyvumo. Pasakyti „š“ ar „zjb“ nieko nereiškia, reiki žinoti kodėl taip yra, tada būtų zjb kritika. O tam reikia persunkti per save galybę muzikos.
    Pirma diena išties palaida buvo. Irgi neišbuvau iki pabaigos. Antra diena – super. Nuo pradžios iki galo.

    • BoR, gerbiu už blaivią nuomonę.

      Kas dėl atlikėjų, tai nelabai suprantu kur jūs kritiką radot? Netgi anonimas P. tą pastebėjo:).
      Tai tiesiog nuomonė su pastabėlėmis. Nei aš rašiau, kad Sovijus “š”, nei juolabiau rašiau, kad Sala “š”, tik kritika buvo akivaizdi headlineriui, bet ir tai… Esme ta, kad čia buvo kritikuota gryn renginio pati koncepcija ir jos neišpildymas. Jei noizas šeštadienį, o penktadienio headlineris groja noizą nu tai WTF? Ir jei parašyta drone/ambient, o groja beveik vien experimental stuff (išskyrus Girnų Giesmes), tai irgi dar kartweli didziulis WTF?

      Tad organizatoriai ir jiems pataikaujantys, prieš purkštaudami ir rekomenduodami man pasiskaityt ką rašau prieš publikuodamas, tai lygiai tą patį ir Jums nuolankiai siūlau padaryti ir tada svaidytis epitetais arba gelytėmis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *